Après las eleccions en Euròpa.


Cronica dau dijòus 5 de junh 2014
2014, en France l'extrême droite triomphe, elle est en tête aux élections européennes, le Front National à 24 élus.

Dins lo tron daus resultats de las darrèiras eleccions per l'Euròpa, me soventèro qu'aviam parlat aicí de l'Euròpa fai quauque temps. Qu'èra au mes d'octòbre de 2013, lo 3, e n'aviam profitat per parlar dau "Rapòrt sus las lingas d'Euròpa menaçaas de disparèisser."

Pas possible aicí de desvolopar, mas quauques exemples. Savo pas se coneissètz aquelas sòrtas de textes oficiaus, mas se devon apoiar sus d'autres textes dejà coneissuts, de còps sus las leis qu'existan. Alara aquò fai : "vegut" l'article "tant"..."vegut" tal o tal document... Pus arrivan los "considerant"... e me contentarai de vos en revirar un, lo E : "Considerant que totas las lingas d'Euròpa son a egalitat per la valor e la dignitat, que fan partiá integranta de sas culturas e de sas civilisacions e que contribuisson a l'enrichissament de l'umanitat...etc." Es pas ben virat aquò ?

Tot simplament, çò que nos dit aquel Rapòrt es que las lingas son un bien public, patrimòni de l'umanitat. E doncas fau parar aquel bien qu'aparten a tota l'umanitat. Una linga es pas la proprietat sola d'un petit grope, coma, per exemple, aqueles que son dau país, que lai son naissuts, mas es un bien de tota l'umanitat, aparten a tots. Aqueles que la parlan, aqueles que se li intereissan, aqueles que l'an apresa volontarament, tots an los mesmes dreits. Sustot fau defendre aqueste patrimòni, parar aquel bien de l'umanitat.

E savètz quau prenguèt la paraula au Parlament d'Euròpa per presentar aquel rapòrt ? Felipe Alfonsi qu'èra deputat francés d'Euròpa. E lo Rapòrt fuguèt adoptat per 645 votz sus 765, daube solament 26 contra e 29 abstencions. Una majoritat excepcionala.

A las darrèiras eleccions de diumenja, lo 25 de mai, Felipe Alfonsi se presentava dins nòstra circonscripcion dau Sud Est sus la lista "Regions e Pòbles solidaris". Aguèran pas pro de votz e doncas pas de deputat. Alfonsi es pas plus deputat d'Euròpa. Sus qui comptar per l'avenir ? Sus los Le Pen ? que votèran contra lo Rapòrt Alfonsi ? Aman pas la linga, aman pas l'Euròpa, aman pas los estrangèirs, nos aman pas nosautres, que siem d' « estrangèirs dau dedins » .



Après les élections européennes.

Dans le tonnerre des résultats des élections européennes récentes, je me suis souvenu que nous avions parlé ici de l'Europe il y a quelque temps. C'était au mois d'octobre 2013, le 3, et nous en avions profité pour parler du "Rapport sur les langues européennes menacées de disparition".

Impossible de trop développer ici, donnons seulement quelques exemples. Je ne sais si vous connaissez ce type de documents, mas ils doivent s'appuyer sur d'autres textes déjà connus, parfois sur les lois existantes. Cela donne, "vu" l'article tant... "vu" tel ou tel document... Arrivent ensuite les "considérant"... Je me contenterai de vous en traduire un, le E : "Considérant que toutes les langues d'Europe sont égales en valeur et en dignité, qu'elles font partie intégrante de ses cultures et de ses civilisations et qu'elles contribuent à l'enrichissement de l'humanité..." Quelle belle formulation !

Ce que nous dit tout simplement ce rapport, c'est que les langues sont un bien public, patrimoine de l'humanité. Il faut donc protéger ce bien qui appartient à tous. Une langue n'est pas la propriété uniquement d'un petit groupe comme, par exemple, ceux qui sont du pays, qui y sont nés, mais elle est un bien de toute l'humanité, elle appartient à tous. Ceux qui la parlent, ceux qui s'y intéressent, ceux qui volontairement l'ont apprise, tous ont les mêmes droits. Il faut défendre ce patrimoine, protéger ce bien de l'humanité.

Et savez-vous qui prit la parole au parlement européen pour présenter ce rapport ? Philippe Alfonsi qui était un député européen français. Ce Rapport fut adopté par 645 voix sur 765, avec seulement 26 voix contre et 29 abstentions. Une majorité exceptionnelle.

Aux dernières élections de dimanche, 25 mai, Philippe Alfonsi se présentait dans notre circonscription Sud-Est sur la liste "Régions et Peuples solidaires". Ils n'eurent pas assez de voix et donc aucun député élu. Alfonsi n'est plus député européen. Sur qui compter pour l'avenir ? Sur les Le Pen ? Ils votèrent contre le Rapport Alfonsi. Ils n'aiment pas la langue, ils n'aiment pas l'Europe, ils n'aiment pas les étrangers, ils ne nous aiment pas, nous, qui sommes des « étrangers de l'intérieur ».